Loading...
VARUMÄRKESRESOR2017-12-07T09:57:53+00:00

Vi har skapat nya kommunikationsplattformar för flera varumärken. Att få göra allt från ax till limpa för en uppdragsgivare är både utmanande och väldigt roligt. Vi hade sju fantastiska år tillsammans med Husqvarna Electrolux.

Vi satte framgångsrikt Östersundsbaserade Woolpower på världskartan. Och fina köttproducenten Smak av Gotland  fick en ny stadigare och vackrare grund att stå på.

Husqvarna Electrolux

Husqvarna ansågs vara ett bra, pålitligt men lite tråkigt svenskt varumärke.
Electrolux gav oss i uppdrag att positionera om varumärket till premiumsegmentet.

Husqvarna skulle nu locka en medveten målgrupp som uppskattar modern design och funktion och som är stolt över att ha svenska produkter i sina kök och tvättstugor.

Vi jobbade fram en ny kommunikativ plattform där exklusivitet och funktion lyftes fram i modernast tänkbara miljö, samtidigt som produkternas ”resultat” det vill säga maträtter, rent porslin, släta o rena plagg osv fick sin speciella plats. Det blev sju kampanjer och lika många år med Husqvarna.

Woolpower

Ullfrottés underställ i merinoull hade en stadig och ständig beställare i yrkesgrupper som arbetar utomhus: polisen, tullen, militären med flera.

Nu ville man profilera sig tydligare mot gemene man från skidåkare och ”frilufsare” till dagispersonal.

Vi tog fram det nya namnet Woolpower, ny förpackningsdesign och profilprogram liksom kommunikativt koncept.

Fryser du? Så onödigt. Sedan rullade kampanjerna på.

Woolpower blev Årets Marknadsförare 2008 och vår fantastiska fotograf Jörgen Reimer fick två år i rad pris i Epica för fotografierna för Woolpower.

Woolpower blev uppskattat av såväl kanandensiska ”outdoorworkers” som trend-känsliga personer i Japan.

Smak av gotland

På den vackra ön i Östersjön finns Smak av Gotlands över 550 uppfödare av nöt, gris och lamm.

Vi fick uppdraget att ta fram en ny kommunikativ plattform och och utifrån denna skapa ny hemsida, recept,butikskampanjer, annonser och säljmaterial.

Vi spenderade en hel del tid på Gotland, fotograferade, pratade med djurbönder, klappade lamm och kossor, och besökte det ytterst moderna slakteriet.
Gott liv, gott kött.